Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2010

ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ ΣΤΗΝ ΚΛΑΣΙΚΗ ΑΘΗΝΑ

ΚΛΑΣΙΚΗ ΑΘΗΝΑ (5ος αι. π.χ.)
ΕΡΓΑΣΙΑ 1 : ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΚΛΑΣΙΚΗ ΑΘΗΝΑ
Ανοίξτε το λογισμικό «ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ» , ενότητα «ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΗΣ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ». Στη συνέχεια, ακολουθήστε τη διαδρομή : χάρτης πλοήγησης, εικόνες. Παρατηρήστε τις εννέα πρώτες εικόνες και διαβάστε προσεκτικά τις επιγραφές που τις συνοδεύουν. Απαντήστε στις ακόλουθες ερωτήσεις (αν γίνεται χρησιμοποιώντας τον επεξεργαστή κειμένου word)
1. Κάντε ένα κατάλογο με τα επαγγέλματα που απεικονίζονται στις παραπάνω εικόνες
2. Συμπληρώστε τον κατάλογο με τα επαγγέλματα που αναφέρονται στην πηγή «Μια εικόνα από την αγορά της αρχαίας Αθήνας κατά την κλασική εποχή» (διαδρομή : χάρτης πλοήγησης, πηγές)
3. Ολοκληρώστε τον κατάλογο με όσα επαγγέλματα αναφέρονται στην υποενότητα «εργασία, επαγγέλματα», διαδρομή :χάρτης πλοήγησης, όψεις της καθημερινής ζωής στην αρχαία Αθήνα και με τη βοήθεια και του γλωσσαριού (διαδρομή : χάρτης πλοήγησης, γλωσσάρι) δώστε την ερμηνεία όσων επαγγελμάτων σας είναι άγνωστα.
4. Αφού διαβάσετε προσεκτικά τα κείμενα της υποενότητας :εργασία και επαγγέλματα (διαδρομή :χάρτης πλοήγησης, όψεις της καθημερινής ζωής στην αρχαία Αθήνα, εργασία και επαγγέλματα) απαντήστε στα ακόλουθα υποερωτήματα : α) υπήρχε ανεργία στην αρχαία Αθήνα ;β) σε ποιους ανήκε η πλειονότητα της γης ;
ΕΡΓΑΣΙΑ 2 : Ο ΘΕΣΜΟΣ Της ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ (διδακτική πρόταση της Χαραλαμπίδου Αλεξάνδρα, φιλόλογος)
Από το λογισμικό της Αρχαίας Ιστορίας ανοίξτε την 3η ενότητα με τίτλο : «όψεις της καθημερινής ζωής στην Αθήνα της κλασικής εποχής» Στη συνέχεια, ακολουθήστε τη διαδρομή : χάρτης πλοήγησης- όψεις της καθημερινής ζωής στην Αθήνα της κλασικής εποχής- ο θεσμός της οικογένειας. Διαβάστε το κείμενο που θα ανοίξει μπροστά σας και απαντήστε στις ακόλουθες ερωτήσεις (αν είναι δυνατό με τη βοήθεια του επεξεργαστή κειμένου WORD)
1. Ποια η σημασία του όρου «οίκος» για τους πολίτες της κλασικής εποχής ; Ποια είναι τα μέλη του μέσου αθηναϊκού σπιτιού ;
2. Ποιοι ήταν οι βασικοί ρόλου που είχε μια οικογένεια ;
3. Όταν ένα ζευγάρι αποφάσιζε να παντρευτεί τι λάμβανε υπόψη, τον έρωτα ή το οικονομικό όφελος ; Πώς ήταν οι σχέσεις των δυο συζύγων μεταξύ τους ;
4. Ποιες ήταν οι σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της οικογένειας ; (ανάμεσα σε γονείς και τα παιδιά, ανάμεσα στα αδέρφια) ;
5. Από το χάρτη πλοήγησης επιλέξτε τις γραπτές πηγές :α) «ένας Αθηναίος της κλασικής εποχής απευθύνεται στη σύζυγό του» και β) « άντρας και γυναίκα στο πλαίσιο του οίκου» και αφού διαβάσετε τις πηγές και εκφράσετε την άποψή σας σχετικά με τη σχέση του άντρα και της γυναίκας στο πλαίσιο του οίκου. Πιστεύετε ότι και σήμερα ισχύουν οι ίδιοι ρόλοι στα πλαίσιο μιας οικογένειας ; Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας
ΕΡΓΑΣΙΑ 3 : Ο ΘΕΣΜΟΣ Της ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Από το λογισμικό της Αρχαίας Ιστορίας ανοίξτε την 3η ενότητα με τίτλο : «όψεις της καθημερινής ζωής στην Αθήνα της κλασικής εποχής» Στη συνέχεια, ακολουθήστε τη διαδρομή : χάρτης πλοήγησης- όψεις της καθημερινής ζωής στην Αθήνα της κλασικής εποχής- εκπαίδευση. Διαβάστε το κείμενο που θα ανοίξει μπροστά σας και απαντήστε στις ακόλουθες ερωτήσεις (αν είναι δυνατό με τη βοήθεια του επεξεργαστή κειμένου WORD)
1. Σε ποια ηλικία άρχιζαν τα παιδιά να πηγαίνουν σχολείο ; Τα σχολεία ήταν δημόσια ή ιδιωτικά;
2. Ποιοι ήταν οι δάσκαλοι της στοιχειώδους εκπαίδευσης ; Τι δίδασκαν ;Ποιος ήταν ο στόχος της διδασκαλίας τους ;
3. Ποια ήταν η προσφορά των γραμματικών ;
4. Ποιοι μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα της ανώτερης εκπαίδευσης ; Ποιο είναι το περιεχόμενο αυτής και ποιος ο στόχος της ;
ΕΡΓΑΣΙΑ 4 : ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΕΟΡΤΕΣ
Από το λογισμικό της Αρχαίας Ιστορίας ανοίξτε την 3η ενότητα με τίτλο : «όψεις της καθημερινής ζωής στην Αθήνα της κλασικής εποχής» Στη συνέχεια, ακολουθήστε τη διαδρομή : χάρτης πλοήγησης- όψεις της καθημερινής ζωής στην Αθήνα της κλασικής εποχής- θρησκεία και θρησκευτική ζωή. Διαβάστε το κείμενο που θα ανοίξει μπροστά σας και απαντήστε στις ακόλουθες ερωτήσεις (αν είναι δυνατό με τη βοήθεια του επεξεργαστή κειμένου WORD)
1. Ποιες ήταν οι επιμέρους εκδηλώσεις των θρησκευτικών εορτών(βλ. παράγραφο εορτές)
2. Ποιοι συμμετέχουν και ποιοι αποκλείονται από τις εορτές και τι επιτυγχάνεται με τη συμμετοχή τους σε αυτές ;
3. Ποια αγωνίσματα ήταν καθιερωμένα στους ολυμπιακούς αγώνες ; Μπορείτε να εξηγήσετε την επιλογή ;
4. Εκτός από τους θεούς, ποιοι άλλοι λατρεύονταν ; Γιατί ;
5. Ποια ήταν η θέση του Πρωταγόρα για τη θρησκεία ;(βλ. παράγραφο αμφισβήτηση και κρίση)

ΕΡΓΑΣΙΑ 5 : ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ -ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Από το λογισμικό της Αρχαίας Ιστορίας ανοίξτε την 3η ενότητα με τίτλο : «όψεις της καθημερινής ζωής στην Αθήνα της κλασικής εποχής» Στη συνέχεια, ακολουθήστε τη διαδρομή : χάρτης πλοήγησης- όψεις της καθημερινής ζωής στην Αθήνα της κλασικής εποχής- ψυχαγωγία, παράγραφος ενδυμασία και διατροφή. Διαβάστε το κείμενο που θα ανοίξει μπροστά σας και απαντήστε στις ακόλουθες ερωτήσεις (αν είναι δυνατό με τη βοήθεια του επεξεργαστή κειμένου WORD)
1. Ποια ήταν τα βασικά στοιχεία της ενδυμασίας των αρχαίων Αθηναίων ;
2. Ποια στοιχεία (επαγγελματική, κοινωνική, οικονομική θέση ) μπορούσε να διαπιστώσει κάποιος από την ενδυματολογική εμφάνιση ενός κατοίκου της Αθήνας ;Αναφέρετε συγκεκριμένα παραδείγματα
3. Περιγράψτε τις παρακάτω ενδυμασίες :


4. Πώς ονομάζονταν τα τρία βασικά γεύματα και τι περιελάμβαναν ;
5. Τι ήταν ο κυκεών και τι ο μέλανας ζωμός ;

1 σχόλιο:

  1. Εκει που λεει>>Στη συνέχεια, ακολουθήστε τη διαδρομή : χάρτης πλοήγησης, εικόνες. Παρατηρήστε τις εννέα πρώτες εικόνες και διαβάστε προσεκτικά τις επιγραφές που τις συνοδεύουν.
    μπορειτε να μου πειτε που ειναι αυτες οι εικονες??

    ΑπάντησηΔιαγραφή